Nebudu vyloženě popisovat děj, mám pocit ,že to ani vlastně není možné. První hodinu filmu jsem si vlastně ani nebyl jistý jestli se dívám na správný film. Matrix to začalo připomínat kolem půl druhé hodiny. Původní trilogii matrixu miluju navzdory většinou špatnému cgi ale to už k tomu tak nějak patří. Samozřejmě zřetelné cgi efekty se našly i zde.

Sám o sobě není film špatný jen má hrozně zdlouhavý úvod a je na postavách hrozně vidět dnešní hyper-korektní doba, kde Neo již není ta OP anomálie ale nyní je to Trinity a Neo je jen takový její přicmrdávač. Přehršel multi-kulty postav ať už černých nebo jinak sexuálně orientovaných je ve filmu až extrémně mnoho. A většinou se snaží pasivně agresivně dát na jevo svou odlišnou sexualitu. Film se to snaží předat nepřímo a jakoby tak mimochodem ale bije to do očí. Až extrémně komicky vypadala scéna ve které se Neo snažil svým typickým gestem o vzlet.

Každopádně to nebyl tak špatný film jak jsem slýchával našlo se v něm plno původních postav jen škoda že jich tam nebylo více.

Bohužel už nedokážu rozdělit Keanu od Johna Wicka a vidím stejné pohyby i v Neovi. Zvlast se starší vizáží o 20(60) let staršího Nea. Kde vlastně Keanu vypadá jakoby odběhl přímo z natáčení JW4.

Film hodně tlačí na vzpomínky a do každé páté scény dává „prostřihy“ z původních filmů a maskuje je za potlačené vzpomínky. Což asi není špatně protože mám extrémní chuť si trilogii pustit znovu. Avšak nebudu sní spojovat tento 4. díl. Trošku mě vyděsila hláška jedné z postav meta světa, kde pronáší něco ve stylu ,že „bůh ví kolik další dílů matrixu bude“. Tak uvidíme snad to nechají spát.

Po hudební stránce to na původní filmy také nemělo na druhou stranu celý film je tak nějak pomalejší než tři původní takže podobná hudba by se tam asi nehodila ani.

Na csfd má film aktuálně 54% což ho řadí do modré. Já bych mu osobně asi dal něco kolem 65-70%. Koukatelné to bylo a zabavilo to. Sice to není takové abych si to pustil znovu ale kdo ví třeba časem film zestárne a objevíme v něm nějaké další kvality.